Friday, February 10, 2017

کاهش هزینه پهنای باند داخلی تا یک دهم | وب گردی | http://webgardee.ir/?p=37903

کاهش هزینه پهنای باند داخلی تا یک دهم | وب گردی | http://webgardee.ir/?p=37903

مجله خبری وب گردی webgardee.ir

معاون وزیر ارتباطات (نصرالله جهانگرد) بیان کرد: بر اساس اجرای طرح لایه ملی ترانزیتIP، سازمان تنظیم مقررات در حال تحقیق و بررسی به منظور کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت داخلی است.

، معاون وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات این موضوع را مطرح کرد که: بر اساس آن، با تفکیک شدن ترافیک داخل و خارج هزینه پهنای باند برای اپراتورهای ارتباطی داخلی یک دهم میزان ترافیک بین‌الملل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سازمان تنظیم مقررات بر پایه پیشنهاد شرکت ارتباطات زیر ساخت، در حال بررسی کردن طرح لایه ملی ترانزیت IP است بر اساس این طرح، نرخ پهنای باند داخل کشور برای اپراتورهای ارتباطی داخلی یک دهم ترافیک بین‌الملل خواهد بود.

وی با خاطر نشان کردن این‌که در راستای فاز دوم شبکه ملی اطلاعات چه اقدامتی انجام شده، از بیشتر شدن پوشش دسترسی باند پهن و همچنین مقرون به صرفه بودن خدمات دسترسی داخلی به شبکه خبر داد و گفت: بر اساس ظرفیت‌های که به وجود آمده تا پایان دوره دولت کنونی، همه‌ی روستاهایی که تعداد بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل باشند، ترافیک دیتا دریافت خواهند کرد.

نصرالله جهانگرد خبر از راه اندازی مراکز تبادل ترافیک در دو استان‌ اصفهان و خوزستان و همچنین افزایش مراکز نامبرده به پنج مرکز داد. وی افزود: با راه‌اندازی شدن این مراکز، ترافیک ارتباطات از کمترین فاصله به کاربر خواهد رسید.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، از دیگر اقدامات صورت گرفته در فاز دوم شبکه ملی اطلاعات اشاره کرده به راه‌اندازی سه مرکز توزیع محتوای داخلی به صورت رایانش ابری به وسیله‌ی بخش خصوصی دانش‌بنیان. وی سپس بیان کرد: لزوم تفکیک ترافیک اپراتورهای داخلی و خارجی و کاهش نرخ ترافیک داخلی نسبت به ترافیک بین‌المللی از دیگر اقدامات صورت گرفته، می‌باشد.

معاون وزیر ارتباطات گفت: در مدت شش ماهه گذشته رشد ترافیک خدمات ویدئویی در کشور قریب به ۷۰ درصد بیشتر شده و همچنین سرویس‌ها و کسب و کارهای داخلی مشابه برندهای بین‌المللی در حال شکل گرفتن هستند.

وی با بیان این مطلب که تمام خدمات دولت الکترونیک در بخش فنی و تکنیکی انجام گردیده، اظهار امیدواری کرد: ظرف چند هفته آتی فاز اول دولت الکترونیک در قالب ۱۰ خوشه خدماتی از طرف دستگاه‌های اجرایی، به بهره برداری خواهید رسید و دستگاه‌های اجرایی آماده‌اند که در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷ روز هفته را به صورت الکترونیکی به مردم خدمت رسانی کنند.

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با ذکر این موضوع که در ۳۱ استان کشور در حال حاضر مراکز آگاهی‌رسانی و پشتیبانی از وقایع رایانه‌ای راه‌اندازی شده است، از اجرای پروژه‌ای به نام شاهکار (شناسایی و احراز هویت کاربران) و تصویب پیوست فرهنگی به عنوان اقداماتی که در حوزه امنیت فضای مجازی در شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته، نام برد.

معاون وزیر همچنین بیان کرد: در حال حاضر سیستم ویروس‌ کاو بر روی شبکه راه‌اندازی گردیده که امکان جستجو کردن، شناسایی و آگاهی‌رسانی از ویروس‌های رایانه‌ای را در شبکه دسترسی پهنای باند کشور را ارئه می دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خبر از اجرای طرح ملی صیانت از کودک و اینترنت (کوا) داد، این طرح با همکاری پلیس فتا و وزارت آموزش و پرورش اجرایی می گردد وی در ادامه و در خصوص طرح کوا گفت: در حال حاضر این طرح در بعضی از مدارس شهر تهران به‌صورت آزمایشی اجرا شده و به زودی در سطح ملی و در کل مدارس کشور اجرا خواهد شد.

بنابر گفته‌ی وی، با اجرایی شدن این طرح، به همه‌ی کودکان و دانش‌آموزان در مدارس کل کشور در خصوص صیانت در فضای مجازی آموزش‌های لازم داده می شود.

مبنی بر گزارشات رسیده در مراسم رونمایی از فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، از شبکه وای فای یکپارچه در کل کشور نیز رونمایی گردید و به صورت نمادین در ارتباط با چهار استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس، این طرح آزمایش شد.

No comments:

Post a Comment